ملاحظات مربوط به کارتخوان نمایشگاه‌های خودرو و بنگاه‌های معاملات اتومبیل

۳ بازديد

قانونگذار در قانون مالیات‌های مستقیم و بخشنامه‌های مالیاتی زیادی اعلام نموده‌که هر واریزی به حساب شما درآمد نیست. علی الخصوص در بخشنامه رسیدگی به تراکنش‌های بانکی (بخشنامه 200/99/16) از مشاغلی مانند بنگاه خرید و فروش خودرو و نمایشگاه اتومبیل بعنوان مصداق این موضوع نام برده شده است. با اینحال استفاده از این بند‌ها در رسیدگی و دفاع مالیاتی می‌تواند دشوار باشد.

سعی نمایید تا حد امکان تراکنش‌های غیر ضروری را از کارتخوان خود دور نمایید. در بسیاری از موارد شما به عنوان امین معامله، مسئول نگهداری بخشی از مبلغ خودرو هستید تا خرید نهایی شود. ثبت این موارد بسیار مهم است. همچنین باید دقت نمایید تا پول مربوط به هرشخص را به حسابی به نام همان شخص واریز نمایید.

راه حل مالیات بنگاه‌های معمالات خودرو و نمایشگاه اتومبیل

در بسیاری از موارد و در هنگام رسیدگی، مامور مالیات ورودی‌های حساب بنگاه معاملات خودرو و نمایشگاه اتومبیل را بعنوان درآمد در اظهارنامه براودی وارد می‌نماید. این عدد می‌تواند شامل درآمد واقعی شما بعلاوه تمام مبالغی باشد که بواسطه معاملات مختلف خودرو در بنگاه، بعنوان امین به حساب شما منتقل شده است.

درآمد شما از هر معامله تنها عدد مربوط به کمسیون شماست. این مبالغ حتی می‌توانند در حسابی جداگانه ذخیره شده و یا کارتخوان مجزایی داشته باشند. در این حالت میزان درآمد شما کاملا مشخص است. اگر اهل تبصره صد هستید همان عدد را اعلام می‌کنیثد و اگر اظهارنامه پر می‌کنید، هزینه‌ها را از همان عدد کم نموده و سود را شناسایی می‌نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.