راه حل مالیات بنگاه‌های معمالات خودرو و نمایشگاه اتومبیل

اعتراض به مالیات درآمد، مالیات کارتخوان و ...

راه حل مالیات بنگاه‌های معمالات خودرو و نمایشگاه اتومبیل

۱ بازديد

در بسیاری از موارد و در هنگام رسیدگی، مامور مالیات ورودی‌های حساب بنگاه معاملات خودرو و نمایشگاه اتومبیل را بعنوان درآمد در اظهارنامه براودی وارد می‌نماید. این عدد می‌تواند شامل درآمد واقعی شما بعلاوه تمام مبالغی باشد که بواسطه معاملات مختلف خودرو در بنگاه، بعنوان امین به حساب شما منتقل شده است.

درآمد شما از هر معامله تنها عدد مربوط به کمسیون شماست. این مبالغ حتی می‌توانند در حسابی جداگانه ذخیره شده و یا کارتخوان مجزایی داشته باشند. در این حالت میزان درآمد شما کاملا مشخص است. اگر اهل تبصره صد هستید همان عدد را اعلام می‌کنیثد و اگر اظهارنامه پر می‌کنید، هزینه‌ها را از همان عدد کم نموده و سود را شناسایی می‌نمایید.

برای در امان ماندن از مالیات اضافی، باقی تراکنش‌های بنگاه معاملات خودرو و نمایشگاه اتومبیل نیز اطلاعات را به دقت ثبت و ذخیره نمایید. همانطور که گفتیم ماموران اداره مالیات به گردش آن حساب‌ها نیز دسترسی دارند. هر نوع ورودی به حساب تجاری فروش و درآمد محسوب می‌گردد و این وظیفه شماست تا خلافش را ثابت نمایید. با احتمال بالایی پس از اینکه شما عدد اصلی درآمد خود را اعلام نمودید، آنها آن را رد نموده و ورودی تمام حساب‌ها را درآمد در نظر بگیرند.

با توجه به بند‌های بخشنامه 200/99/16 شما می‌توانید به خوبی از خود دفاع نمایید. مهمترین سلاح شما نیز مدارکیست که مستند نموده‌اید. باید در لایحه دفاع با جزئیات بنویسید که مبلغ واریزی تاریخ فلان، بیعانه مربوط به قولنامه شماره n بوده که از خریدار دریافت و پس از قطعی شدن معاملع به فروشنده پرداخت شده است یا فرضا با منصرف شدن یکی از طرفین به خریدار بازگردانده شده است.

آیا می‌توان از این روش برای مخفی کردن درآمد نیز استفاده نمود؟

قطعا خیر. حتی اگر شما چنین مستنداتی را ارائه کنید، همچنان ممکن است برای ماموران مالیات قانع کننده نباشد. در واقع زمانی این داده‌های شما معتبر هستند که اسامی افراد قولنامه‌ها با صاحبان حساب همخوانی داشته باشد.

اجازه دهید با یک مثال مسئله را روشنتر کنیم. فرض کنید آقا یا خانم A برای خرید خودرو بیعانه‌ای را به حساب نمایشگاه خودرو شما واریز نموده‌است. متاسفانه شرایط فنی خودرو رضایت مشتری را جلب ننموده و او می‌خواهد پول خود را پس بگیرد. در همین زمان خودرو دیگری را در یک بنگاه معاملات اتومبیل دیگر قولنامه نموده‌است. قطعا او از شما خواهد خواست مبلغ را مستقیم به حساب فروشنده خودرو جدید واریز نمایید.

در این موارد باید تا حد ممکن تلاش نمایید تا مبلغ را دقیقا به حساب آقا یا خانم A عودت نمایید. اینکه شما از حساب خودتان پول خرید خورو شخص دیگری را پرداخت نموده باشید به هیچ وجه مورد قبول ممیزین مالیات نخواهد بود.

قطعا از نظر عرفی نمی‌توان بطور کامل اینگونه واریزی‌ها را کنترل و قطع نمود. سیاست‌های مشتری مداری بنگاه معاملات خودرو و نمایشگاه اتومبیل قطعا از نگرانی‌های مالیات آنها مهمتر هستند. به همین دلیل اگر میزان این مبالغ خیلیزیاد نباشند و مستندات نسبتا ضعیفتری برای آنها موجود باشد، می‌توان به دفاع از آنها در هیئت حل اختلاف مالیاتی امیدوار بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.