فرار مالیاتی با کارتخوان چگونه شناسایی می‌شود؟

اعتراض به مالیات درآمد، مالیات کارتخوان و ...

فرار مالیاتی با کارتخوان چگونه شناسایی می‌شود؟

۱ بازديد

آنچه به عنوان مالیات کارت به کارت در رسانه‌ها بیان می‌شود بخشی از رویه سازمان امور مالیاتیست. آنها در صدد کشف درآمد مخفی مودیان هستند و به همین دلیل رد پول را می‌جویند. اینکه بانک‌ها و اداره دارایی به تراکنش‌ها دسترسی دارند و مشکوک‌ها را دستچین می‌کنند در عمل بسیادگی گفتار نیست.

آنها با تعداد زیادی داده طرف هستند و که در نگاه اول سوزنی در انبار کاه است. با اینحال آنچه در سال‌های اخیر سازمان امور مالیاتی را در تشخیص درآمد موفق نموده استفاده از الگوریتم‌ها و پیاده سازی فیلتر‌های کارامدتر از گذشته‌است.

دراین مصاحبه نیز آقای بکنظر می‌گوید الگوریتم‌ها بطورجدی درحال بروزرسانی هستند. بگفته او بانک مرکزی در تلاش است تا ب بتواند از طریق شناسایی رفتار‌های مشکوک تجاری که به وسیله تراکنش‌هایی که در بستر کارت به کارت صورت می‌گیرد، مانع از فرار مالیاتی برخی مودیان متخلف شود.

او در این مصاحبه به صراحت بیان نموده است که هنوز الگوی مشخصی از فرار مالیات با کارت به کارت بدست نیامده‌است و در صورت ایجاد نیز قصد افشای آن را ندارد زیرا رفتار مودیان پس از آن قطعا تغییر خواهد نمود. با اینحال در ادامه مصاحبه مواردی مانند حجم نقل و انتقال مبالغ، تعداد تراکنش‌ها را در این الگوریتم موثر دانسته است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.